Dressyrträning

Idag var de dressyrträning för Anne och vi började som vanligt med att värma upp på volten för att lösgöra hästen. 
Man skulle flytta bakdelen ut, ställa in eller ut osv..
Grey var så otroligt lat att jag fick skänkla i vart enda steg men de blev bättre efter vi galopperat lite. Han hade väldigt fint steg och fin avslappnad form idag. 
Mot slutet så red vi skänkelvikningar ifrån medellinjen, och dom första gångerna så skulle han streta imot och inte ta skänkeln. Men de blev jättebra dom sista och han gjorde de utan några problem!

Imorgon blir de förberedelser för tävling då de är allsvenskan Div 2 på lördag i Bratteborg. Jag rider LB(90) förklass och LC(80)lagklass.
Jag ska ha mitt vinröda JW på honom!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0